Posty

E-lekcje dla klasy 8

E-lekcje dla klasy 8 Lekcja . Konkurencja i pasożytnictwo Nauczę się  wyjaśniać, na czym polega konkurencja międzygatunkowa, i podawać jej przykłady; odróżniać konkurencję wewnątrzgatunkową od międzygatunkowej; omawiać na przykładach, czym jest pasożytnictwo; opisywać przystosowania organizmów do pasożytnictwa; wyjaśniać wpływ pasożytnictwa na liczebność populacji żywicieli. Lekcja z e-podręcznika Materiał dodatkowy Lekcja . Współpraca między gatunkami Nauczę się  wyjaśniać, na czym polega symbioza, mutualizm, komensalizm i protokooperacja, i podawać ich przykłady; wyjaśniać, że symbioza jest wynikiem adaptacji do środowiska. Lekcja z e-podręcznika Materiał dodatkowy Lekcja . Czym jest ekosystem? Nauczysz się: opisywać, na czym polega krążenie materii i przepływ energii w ekosystemie, omawiać rolę producentów, konsumentów i destruentów w obiegu materii i przepływie energii przez ekosystem, wyjaśniać, dlaczego przy przechodzeniu materii wzdłuż łańcuc

E-lekcje dla klasy 6

E-lekcje dla klasy 6 Lekcje:  Ryby - kręgowce wodne. Przegląd i znaczenie ryb  Nauczę się  wskazywać i opisywać przystosowania ciała ryby do życia w wodzie (na podstawie obserwacji); wykazywać związek między trybem życia ryby a jej kształtem; opisywać budowę skrzeli i wyjaśniać mechanizm wymiany gazowej u ryb; rozpoznawać wybranych przedstawicieli ryb; oceniać znaczenie ryb. Lekcja z e-podręcznika Lekcja: Płazy – kręgowce wodno-lądowe Nauczę się: wskazywać i opisywać przystosowania płazów do życia na lądzie i w wodzie (na podstawie obserwacji); opisywać mechanizm oddychania u płazów; przedstawiać cykl rozwojowy żaby; rozpoznawać wybranych przedstawicieli płazów krajowych; oceniać znaczenie płazów. Lekcja z e-podręcznika Lekcja: Przegląd i znaczenie płazów Nauczę się: wymieniać cechy budowy płazów; odróżniać cechy pomagające płazom przeżyć na lądzie i w wodzie; rozpoznawać niektóre płazy; opisywać znaczenie płazów w środowisku. Lekcja z e-podręcznika Lekcja: 

E-lekcje dla klasy 5

E-lekcje dla klasy 5 Lekcja 1 Grzyby i porosty- warunki życia i znaczenie. Nauczę się  wskazywać, gdzie i w jakich warunkach żyją grzyby; rozróżniać grzyby: drożdże, grzyby pleśniowe i tworzące owocniki, a wśród nich jadalne i trujące; opisywać porosty; przedstawiać znaczenie grzybów i porostów. Lekcja z e-podręcznika Lekcja: Tkanki  roślinne -budowa wewnętrzna roślin (23.3.2020) Nauczysz się:rozpoznawać tkanki roślinne, omawiać podstawowe funkcje poszczególnych tkanek roślinnych, wykazywać związek pomiędzy budową tkanek a pełnioną przez nie funkcją, prowadzić obserwację mikroskopową tkanek roślinnych. Lekcja z e-podręcznika Dla ciekawych  ,  pod mikroskopem

E-lekcje dla klasy 7

E-lekcje dla klasy 7 Lekcja:  Oddychanie komórkowe. Nauczę się wyjaśniać, na czym polega proces oddychania komórkowego; wymieniać warunki przebiegu oddychania tlenowego i beztlenowego oraz substraty i produkty tego procesu; wykazywać współzależność procesów fotosyntezy i oddychania. Lekcja z e-podręcznika Lekcja: Układ oddechowy i jego funkcje Nauczę się wskazywać na sobie położenie narządów układu oddechowego; opisywać przystosowania w budowie płuc do sprawnej wymiany gazowej; omawiać mechanizm wentylacji płuc; przedstawiać proces wymiany gazowej w pęcherzykach płucnych i komórkach ciała; wykazywać rolę krwi w transporcie gazów oddechowych. Lekcja z e-podręcznika    Materiał dodatkowy Lekcja:Profilaktyka chorób układu oddechowego Nauczę się: wymieniać czynniki warunkujące sprawność układu oddechowego; wyjaśniać, dlaczego warto oddychać przeponą; opisywać wybrane choroby układu oddechowego; wyjaśniać, na czym polega szkodliwość dymu tytoniowego. Lekcja z e

Testy przygotowujące do klasówek

Pod tymi linkami znajdziesz testy, które pomogą Ci powtórzyć materiał i przygotować się do sprawdzianu. Powodzenia http://klasowka.onet.pl/gimnazjum/klasa-1/biologia  - klasa 5 (rozdziały 1-4) i 6 (rozdziały 5-6) http://klasowka.onet.pl/gimnazjum/klasa-2/biologia  - klasa 7 http://klasowka.onet.pl/gimnazjum/klasa-3/biologia  - klasa 8 https://www.memorizer.pl/testy/biologia.5/  dla zinteresowanych